درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 51608
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

/google-plus'>ابزار گوگل پلاس

تکنولوژی و علم جدید مدیریت خدنگی
دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

برنامه ال جی جهت توسعه اسمارت فون چهار هسته ای با دوربین ۱۰ مگاپیکسلی

ال جی تایید کرد که در حال حاضر مشغول گذراندن مراحل تحقیق و توسعه برای تولید اسمارت فون جدیدی است که اولین چهار هسته ای با دوربینی بیش از ۱۰ مگاپیکسل خواهد بود.

اولین اسمارت فون چهار هسته ای ال جی در ماه جاری میلادی تحت نام Optimus 4X LTE به بازار عرضه شد‫. اما این شرکت قصد دارد این تلفن همراه هوشمند خود را با یک دوربین بیش از ۱۰ مگاپیکسل تکمیل نماید. هم اکنون تمامی چهار هسته ای های بازار اسمارت فون، همچون وان ایکس، گلکسی اس سوم و اپتیموس جدید، از دوربین هشت مگاپیکسلی بهره می برند. ‬ ‫

طبق شایعات، مدیر شرکت ال جی الکترونیکز، آقای Koo Bon-moo مستقیما در پروژه تحقیق و توسعه این اسمارت فون بی نام دخیل است و آن را مدیریت می کند. شاید دلیل این کار، ناخشنودی آقای رئیس از بازوی موبایل ساز شرکتش باشد که تاکنون در استفاده از تکنولوژی های ابداع شده توسط دیگر بخش های ال جی، کند و نامناسب عمل کرده است.

قطعات و تکنولوژی های ابداعی بخش های مختلف ال جی همانند ال جی دیسپلی، LG Chem و LG Innotek هم اکنون توسط بسیاری از رقبای بازار اسمارت فون (از قبیل اپل) به کار گرفته شده و استفاده می شوند. اما مدیر ال جی الکترونیکز اعتقاد دارد که بخش تولید موبایل شرکتش در استفاده از این تکنولوژی ها به اندازه کافی خوب عمل نکرده است.

در حالی که محصولات گوناگونی از این شرکت در صنعت لوازم الکترونیک خانگی مورد استقبال جهانی قرار گرفته اند (مانند تلویزیون و صفحات نمایش)‌ اما کار و کسب موبایل ال جی در حال تقلا برای کسب سهم مناسب از بازاری است که رقیب کره ای این شرکت (سامسونگ) و حتی دنباله رو آسیایی آنها (اچ تی سی) موفقیت های چشمگیری را در این بازار داشته اند.

ال جی اعلام کرده تا کنون ۳ میلیون ابزار مجهز به LTE در سراسر دنیا فروخته و قصد دارد تعداد کشورهای تحت پوشش خود را از ۱۰ به ۲۰ کشور برساند. اما رقیب قدر این شرکت و دیگر موبایل سازان دنیا، سامسونگ، اعلام کرده که طی همین زمان تنها در کره موفق به فروش ۵ میلیون موبایل LTE شده است. و پیش بینی می شود که با ارائه گلکسی اس سوم به عنوان گل سرسبد این شرکت (و همچنین یکی از سرآمدان بازار اسمارت فون فعلی) این رقم افزایش چشم گیری پیدا کند.

اگر به آمار اوایل سال جاری میلادی هم نگاهی بیاندازیم، در حالی که سامسونگ با سهم 30‪.‬6 درصدی از بازار اسمارت فون ها، رتبه اول را کسب کرد و در پله ای بالاتر از اپل و نوکیا ایستاد، سهم ال جی تنها 3‪.‬7 درصد از این بازار بوده است. حال باید دید ورود مستقیم مدیر ال جی الکترونیکز در مراحل تولید محصولی در بخش موبایل این شرکت، چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت و چه سهمی از بازار را می تواند برای این شرکت به ارمغان آورد.

شما آینده بخش موبایل این شرکت بزرگ تکنولوژی را چگونه پیش بینی می کنید؟ آیا می تواند سهم مناسبی همانند تلویزیون ها و دیگر ابزارهای خانگی اش در بازارهای دنیا پیدا کند؟



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

کامپیوتری برای زیر تلویزیون: با نانو پی سی فاکسکان آشنا شوید

 

شاید با وجود تبلت ها و تلفن های هوشمند دیگر کامپیوتر های رومیزی با آن کیس های بزرگ و سنگین خجالت کشیده اند و وقت کوچک شدن آنها رسیده است و به همین خاطر است که این روزها مدل های مختلفی از کامپیوترهای خانگی کوچک می بینیم که راه خودشان را به بازار باز کرده اند.

در این میان شرکت فاکسکان هم بیکار ننشسته و نانو پی سی دوست داشتی اش را به زود وارد بازار می کند. این کامپیوتری است که ابعادش تنها ۱۹ در ۱۳.۵ سانتیمتر و ضخامت اش هم کمتر از ۴ سانتیمتر است. مصرف برق آن نیز ۲۴ وات است و اگر بخواهید اندازه اش را با یک کیس معمولی مقایسه کنید متوجه می شوید که حدود ۴۰ برابر کوچک تر است.

این کامپیوتر از پردازشگر ای ام دی Brazos E450 با سرعت 1.65Ghz استفاده می کند و چیپ گرافیکی Radeon HD 6320 را دارد. اما نکته مهم دیگر این است که در این کامپیوتر از فن استفاده نشده و سیستم خنک کننده مخصوص آن سبب می شود که با یک محصول ساکت و بدون صدا مواجه باشید. بنابراین انتخابی مناسب برای مدیاسنتر خانگی خواهد بود.

حافظه آن نیز انتخابی از هارد درایو و اس اس دی است. روی آن دو پورت نانو یو اس بی 3.0 و چهار پورت یو اس بی 2.0 می بینید. به همراه پورت شبکه، اچ دی ام آی و VGA . برای تکمیل مشخصات هم می توانید روی کارت خوان ۵ کاره، وای-فای و در نهایت ورودی میکروفون و هدفون هم حساب باز کنید.

این کامپیوتر در دو مدل AT-5250 و AT-5600 با پردازشگر اینتل وارد بازار خواهد شد. قیمت هم ۲۶۰ و ۲۸۰ دلار و زمان ورود به بازار از شهریورماه خواهد بود.



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

عینک موزیکال ویژه نابینایان، راهنمایی برای درک فاصله و رنگ اشیاء

 

شاید شما نیز به یاد بیاورید. در بچگی یکی از بازیهای مان آن بود که یک نفر چیزی را در جایی مخفی می کرد و دیگری را با زدن ضربه و تولید صدا در پیدا کردن آن راهنمایی می کرد. هرچه قدر که فرد به مخفیگاه نزدیک تر می شد، شدت ضربه ها تند تر و هر چه بیشتر فاصله می گرفت، شدت ضربه ها کند تر بود. حالا محققین با ایده گرفتن از این بازی کودکانه طرحی را برای نابینایان ارائه کرده اند تا بتوانند اشیا اطراف خود را راحت تر شناسایی کنند.

تیمی از محققین دانشگاه Hebrew یک گجت پوشیدنی جدید به نام Eyemusic طراحی کرده اند که می تواند اطلاعات بینایی را به حجمی از صدای تم های موسیقی تبدیل و در اختیار افراد نابینا و کسانی که دچار اختلالات بینایی هستند، قرار دهد. این وسیله جدید یک عینک است که فرد نابینا آن را بر روی چشم خود قرار می دهد. بر روی فریم این عینک یک لنز دوربین جاسازی شده که با هدفونی در انتهای یکی از دسته های عینک در ارتباط است.

زمانی که فرد نابینا عینک را بر روی چشم خود می گذارد، این لنز فضای روبروی او را اسکن می کند. اسکن تصاویر از سمت چپ به راست انجام می شود. به این تصاویر اسکن شده soundscape گفته می شود. بر اساس هر صحنه اسکن شده یک قطعه موسیقی اجرا شده و صدای آن از طریق هدفون برای فرد نابینا پخش می شود.

هر چه که حرکت فرد به سمت نقاط موجود در منطقه اسکن بیشتر باشد، همان میزان صدای موسیقی قویتری برای او از طریق هدفون پخش می شود. در واقع سرنخ های صوتی، فرد نابینا را از طریق شدت و ضعف پخش صدا در وضعیت نزدیک و یا دور شدن به هدف های موجود در تصاویر اسکن شده، راهنمایی می کند.

نقش اصلی این تصاویر آن است که به زبان موزیکال ترجمه می شوند و با نشانه های شنیداری فرد نابینا را در راه یابی کمک می کنند. و البته برای هر رنگ نیز یکی از آلات موسیقی فرض می شود. برای مثال رنگ آبی صدای طبل، سبز صدای نی و .... تصویر با وضوح و کیفیت بالا در اسکن انجام شده، به معنی نزدیک شدن به شیئ مورد نظر و صدای آلات موسیقی به معنی دسترسی پیدا کردن به جسمی با رنگ خاص است. به این شکل فرد نابینا هم می تواند دوری و نزدیکی جسم را درک کند و هم اینکه یک درک موسیقیایی از رنگ های مختلف داشته و میان آنها تمایز قائل شود.

امید است با توسعه این طرح وسیله ای حساس تر و قابل استفاده برای نابینایان ایجاد شود تا آنها نیز قادر باشند کارهای خود را نظیر خرید و یا گردش خارج از منزل، بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهند.



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

شگرد تازه هکرها و سرقت BMW در سه دقیقه با استفاده از یک رخنه امنیتی

 

ماشین های لوکسی همچون BMW در نگاه اول باید در کنار قیمت بسیار بالا و کیفیت ساخت عالی شان، نکات امنیتی فراوانی را هم رعایت کنند. اما به نظر می رسد که به تازگی با کشف یک رخنه امنیتی کوچک در تولیدات این کارخانه، اوضاع کمی به هم ریخته. به شکلی که میزان سرقت BMW در انگلیس طی سال جاری با صعود غیرقابل انتظاری روبرو شده است. برخی منابع اذعان دارند که از ابتدای ۲۰۱۲ تا کنون بیش از ۳۰۰ دستگاه مدل های مختلف BMW به سرقت رفته اند. جالب اینکه دزدگیر و سیستم ایموبلایزر ماشین های سرقت شده فعال نشده و هیچ مزاحمتی برای سارقان ایجاد نکرده است.

کارشناسان گمان می کنند که شیوه احتمالی کار سارقان، استفاده از دستگاه هایی است که به پورت OBD ماشین متصل شده و سویچ های خام را در سیستم امنیتی ماشین تعریف می کنند. به این صورت ماشین بدون هیچ سر و صدایی سرقت شده و برای صاحبش تنها یک کلید بی مصرف باقی می ماند که در صورت پیدا کردن ماشین هم، نمی تواند از آن استفاده کند.

البته جزئیات فرآیند این سرقت ها کمی با یکدیگر تفاوت دارند، اما تمامی گزارشات حاکی از آن است که شیوه کاری آنها بر پایه ابزار و روش های یکسانی بنا شده است. مرحله اول ورود به ماشین است که یک بلوکه کننده سیگنال RF (رادیو فرکانس) باعث قطع ارتباط سویچ ماشین با دستگاه های کنترلی آن می شود. این کار جلوی فعال کردن سیستم امنیتی ماشین توسط صاحب آن و قفل شدن درب ها هنگام خروج از اتومبیل را می گیرد. البته برخی دزدهای ناشی و کم تجربه از شکستن شیشه پنجره اتومبیل برای این کار استفاده می کنند. البته همین گروه افراد ناشی هم به نظر می رسد که از دستگاه های ویژه ای بهره می برند که باعث نفوذ به سیستم اولتراسونیک دزدگیر ماشین و از کار افتادن آژیر آن می شود.

پس از آنکه به هر شیوه ای وارد ماشین شدند، از طریق اتصال به پورت OBD-II اتومبیل، به آی دی دیجیتالی منحصر به فرد سویچ آن ماشین دست پیدا می کنند و به راحتی سویچ خامی را که در اختیار دارند، با این آی دی دیجیتالی از نو برنامه ریزی می کنند. اکنون ماشین با دزدان گرامی همچون صاحب اصلی خود رفتار کرده و بدون دردسر همراه آنها می رود.

تمام ماشین هایی که در اروپا فروخته می شوند، باید دسترسی بدون محدودیتی را از طریق پورت OBD-II فراهم کنند و کدهای OBD را باز بگذارند تا مکانیک های خارج از سیستم خدمات کارخانه و تعمیرگاه های متفرقه هم امکان کار با آن را داشته باشند. البته موج اخیر سرقت BMW در مقایسه با دیگر کارخانه های اتومبیل سازی نشان از آن دارد که نباید تنها OBD را مقصر شناخت، شاید فراوان بودن قطعات یدکی این اتومبیل (از جمله کلیدهای دیجیتالی خام) هم تاثیر به سزایی در این زمینه داشته باشد.

از همین رو، به تازگی سایت ها و فروم های مربوط به BMW به دارندگان تمامی مدل های سری 1 تا X6 این اتومبیل در خصوص مراقبت های امنیتی بیشتر، مرتبا تذکر می دهند. هرچند که مدیر رسانه ای BMW در انگلیس اعتقاد دارد که ماشین های مدل بالا و گرانقیمت همیشه هدف اصلی سارقان بوده اند و ما شاهد سرقت اتومبیل های تمامی کارخانه ها هستیم و این منحصر به BMW نیست.

البته تعداد بسیار بیشتر و بالاتر از حد معمول ماشین های این کارخانه نشان از غیرعادی بودن اوضاع دارد و شاید سارقان و هکرها رخنه امنیتی جدیدی را در این ماشین پیدا کرده اند که چنین دسترسی آسانی را به آنها عطا کرده است. از دیگر سو امکانات امنیتی BMW در مدل های جدیدش کاملا محدود است و شما انتخاب چندانی ندارید. البته شاید یکی از بهترین نکات امنیتی (که البته چندان هم خوش آیند نیست) قطع کردن پورت OBD-II و یا استفاده از قفل های فیزیکی بیرونی برای جلوگیری از دسترسی آسان به آن است. شاید هم پیش بینی استفاده از یک PIN یا رمزعبور برای دسترسی به این بخش های حیاتی امنیتی خودرو توسط کارخانه، تا حد بسیار زیادی بتواند جلوی این گونه سرقت ها را بگیرد.

شما چه راه حلی برای جلوگیری از سرقت های این چنینی پیشنهاد می کنید؟



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:14 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

گمانه زنی ها در خصوص رویکرد اپل به پرداخت موبایلی: آیفون 5 بدون NFC

در میدان نبرد بر سر تصاحب کیف پول موبایلی شما، یکی از شرکت های مهم بازار اسمارت فون، تاکنون سکوت معنی دار و قابل تاملی داشته است: اپل.

گوگل هم اکنون سرویس پرداخت موبایلی خودش را دارد: گوگل والت. مایکروسافت هم در کنفرانس معرفی ویندوز 8 سرویس کیف پول دیجیتال و پشتیبانی از NFC در این سیستم عامل را رونمایی کرد، که می تواند کارت های اعتباری و اطلاعات پرداخت موبایلی شما را درون خود ذخیره نماید. اما میوه نوبرانه اپل برای فروش در این بازار چیست؟

پرداخت موبایلی یکی از مهمترین گزینه های غایب در میان امکانات iOS6 هنگام معرفی آن بود. این شرکت تنها به رونمایی از سرویس Passbook که کوپن های تخفیف و بلیط ها را درون خودش نگه می دارد، بسنده کرد و خبری از مدیریت کارت های اعتباری در این اپلیکیشن نیست. وال استریت ژورنال می گوید تعدادی از مهندسان اپل هم برای اضافه کردن امکان پرداخت موبایلی جنگ سختی را درون شرکت پشت سر گذاشتند. اما به هر حال تصمیم نهایی عدم ورود آی او اس 6 به داستان پرداخت موبایلی بود.

اما دلیل این کار چه می تواند باشد؟

پیپر جفرای، تحلیل گر Gene Munster می گوید: «اپل هیچ گاه با این موضوع که شماره ۲ باشد، مشکلی نداشته است. آنها منتظرند تا دیگر رقبا تحقیقات و آزمون های میدانی و بازارسازی را برای شان انجام دهند.»


BF-AD125A_IPAY_NS_20120706164809.jpeg

پرداخت موبایلی امسال به مبلغ ۱۷۲ میلیارد دلار خواهد رسید و طبق پیش بینی موسسه گاتنر، تا سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. پس هنوز مصرف کنندگان اصلی این تکنولوژی، به آن عادت نکرده و وارد میدان نشده اند. پرداخت NFC هم که به شما اجازه می دهد با تپ کردن صفحه موبایل تان پرداخت را انجام دهید، حداقل تا چند سال آینده نمی تواند وارد بسیاری از بازارهای مصرفی و فروشگاه ها در سطح دنیا شود.

به گفته وال استریت ژورنال ، اپل اصلا علاقه ای به این موضوع ندارد که وارد چنین بازاری شود که سرویس های آن هنوز برای استفاده مشتری آماده نیست. زیرا از این بیم دارد که در صورت تسهیل پرداخت موبایلی در ابزارهایش و عدم دسترسی به چنین امکانی در فروشگاه ها، مجبور به پذیرش سرزنش خود از سوی مصرف کنندگان شود. در حالی که مشکل از سمت دیگر داستان یعنی بازار مصرف و فروشندگان است. پس طبق این منطق، احتمالا فعلا شاهداستفاده اپل از NFC یا هر شیوه دیگر پرداخت موبایلی بر روی آیفون نخواهیم بود. به خصوص در آینده ای نزدیک همانند زمان ارائه iPhone 5.

نظر شما درباره تکنولوژی NFC چیست؟ آیا حاضر به استفاده از چنین روشی برای پرداخت های تان هستید، یا اینکه هنوز با چنین شیوه هایی احساس راحتی نمی کنید؟



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:13 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

وقتی جاده اتومبیل را شارژ می کند: انتقال الکتریسیته بیسیم از درون بتن

 

امروزه یکی از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی، اتمام سریع شارژ و برد کم مسافت آنها در برابر رقبای سوخت فسیلی شان است. اما تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی ماشین های الکتریکی در صورت حل این مشکل و امکان طی مسافت بسیار بالا بدون نیاز به شارژ، بسیار آسان تر می شود. این همان ایده ای است که باعث تشکیل تیم تحقیقاتی برای کار بر روی نمونه اولیه جاده با الکتریسیته بیسیم در دانشگاه تویوهاشی ژاپن شده است.

این تیم طی برنامه نمایشی که در دانشگاه تویوهاشی ترتیب داده بود، با موفقیت نیروی الکتریسیته را از درون یک لایه بتنی به ضخامت ۱۰ سانتی متر عبور داد. آنها موفق شدند نیروی برق ۵۰ تا ۶۰ واتی را از درون بلوک سیمانی عبور داده و از طریق دو چرخ اتومبیل آن را به لامپ برسانند. این پروژه EVER یا Electric Vehicle on Electrified Roadway نام دارد و اعضای تیم تحقیقاتی امیدوارند که روزی این رویا به واقعیت بپیوندد و ماشین های الکتریکی بدون نیاز به شارژ، مسیرهای طولانی را در اتوبان ها بپیمایند.

البته تا محقق شدن چنین آرزویی هنوز باید از برخی موانع عبور کرد. مهم ترین مانع هم، آن است که برای شارژ ماشین الکتریکی هنگام عبور از چنین جاده ای، نیاز به الکتریسیته ای داریم که ۱۰۰ برابر قویتر از آنچه امروز آزمایش شد، باشد. و البته باید بتواند از لایه بتنی با قطری حداقل دو برابر میزان تست شده عبور کند. این تیم تحقیقاتی می گوید که در حال کار بر روی بهبود و افزایش کارایی این سیستم هستند و قصد دارند کار را تا مرحله تجاری سازی ایده شان پیش ببرند. مانع مهم دیگر در زمینه اجرایی شدن چنین طرحی، نیاز به نوسازی خیابان، جاده و بزرگراه ها و عبور ابزارهای لازم از زیر آنها است که هزینه بسیار زیادی را می طلبد.



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 13:3 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

ویندوز هشت 55‪.‬26 درصد سریع تر از ویندوز سون بوت می شود

 

از سپتامبر سال گذشته که مایکروسافت اطلاع رسانی جدی درباره سیستم عامل جدید خود را شروع کرد، گفت که ویندوز هشت سریع تر از سیستم عامل های پیشین این شرکت بوت می شود و حافظه رم کمتری هم مصرف می کند. هرچند که این تولید این ویندوز به پایان نرسیده و نسخه نهایی آن عرضه نشده است، اما پس از نسخه های ویژه توسعه دهندگان و پیش نمایش مشتری، به نظر می رسد آخرین نسخه ای که با نام release preview به تازگی عرضه شده، آنقدر پایدار باشد که بتوان ادعای مایکروسافت درباره سرعت آن را آزمود.

شاید درباره سیستم عامل ها، هیچ تستی به اندازه زمان بالا آمدن و خاموش شدن، قابل توجه نباشد. طبق مطالعات گسترده و آزمایشات انجام شده توسط PC Magazine، ویندوز هشت (با وجود اینکه هنوز کامل نشده) در بسیاری تست ها به شکل چشمگیری سریع تر از ویندوز 7 است. این گروه اندازه گیری سرعت هر دو سیستم عامل را بر روی یک کامپیوتر یکسان و با نصب نسخه تازه ای از هر کدام انجام دادند:

‫-‬ بالا آمدن ویندوز سون: 38 ثانیه
‫-‬ بالا آمدن ویندوز هشت: 17 ثانیه
‫-‬ خاموش شدن ویندوز سون: 12‪.‬2 ثانیه
‫-‬ خاموش شدن ویندوز هشت: 9‪.‬9 ثانیه

برای درک بهتر این اعداد، می توان گفت که ویندوز هشت 55‪.‬26 درصد سریعتر از ویندوز 7 بوت شده و بالا می آید. سیستم عامل جدید مایکروسافت همچنین در تست های سرعت مرورگر و پردازش ویدیو، امتیازات بالاتری را نسبت به ویندوز سون به دست آورد. البته در مواردی چون سرعت انتقال فایل، ویندوز هشت از نسخه قبلی عقب ماند. برای مشاهده کامل نتایج این آزمون ها، به سایت PcMag مراجعه کنید .

نکته مهم داستان اینجا است که در واقع این سرعت بیشتر در استفاده از ویندوز هشت روی دسک تاپ چندان مهم نیست، زیرا در سیستم عامل های دسک تاپ زمان بوت چندان جدی گرفته نمی شود و البته اغلب اوقات استفاده از سیستم عامل جدید، همراه با خرید کامپیوتر جدید با سخت افزار قوی تر صورت می گیرد.

اما این اطلاعات و بهبودها در دنیای سیستم عامل های موبایل از اهمیت فراوانی برخوردارند. قدرت سیستم عامل در خاموش و روشن شدن و مرورگر سریع تر آن، در دنیای تبلت ها بدان معنی است که حتی سخت افزارهای نسبتا ارزان قیمت هم به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. آزمایش های پی سی مگ نشان می دهد که مایکروسافت برای تبدیل ویندوز به یک محصول کاربردی در تبلت ها، گام های بلندی را برداشته است.




ادامه مطلب ...


شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 13:2 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

خیزش دوباره غول فروش آنلاین: تصمیم آمازون برای عرضه سه تبلت جدید کیندل فایر

به نظر می رسد که ورود مایکروسافت و گوگل به بازار تبلت ها و همچنین رشد روز افزون بازار اسمارت فون ها، آمازون را همزمان نگران و وسوسه نموده است. زیرا پس از خبر احتمال عرضه اسمارت فون آمازون با سیستم عامل اندروید ویژه آمازون ، شایعات و شینده ها از عرضه سه مدل جدید تبلت کیندل در آینده نزدیک خبر می دهند.

USAToday گزارش می دهد که طبق نظر موسسه تحقیقاتی DisplaySearch، آمازون قصد دارد سه تبلت کیندل فایر جدید را برای مقابله با رقبای سرسختش به بازار بفرستد‫.‬ گفته می شود که هر سه محصول جدید این غول فروش آنلاین، هفت اینچی خواهند بود و برای عرضه در تعطیلات پایان سال آماده خواهند شد‫.‬ البته آمازون هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است‫.‬

به گفته DisplaySearch اپل هم قصد دارد طی همین برنامه زمانی نسخه کوچکی از آیپد خود را عرضه کند. با توجه به عرضه تبلت هفت اینچی قدرتمند گوگل در هفته گذشته، احتمال صحت پیدا کردن شایعات این چنینی قوت بیشتری یافته است. گوگل، آمازون و اپل برای جذب مشتریان بیشتر و حفظ وفاداری آنها به برند خود، با عرضه ابزارهای متنوع و کاربردی که به امکاناتی چون فروشگاه عرضه محصولات چند رسانه ای و سرویس های کلود مجهز هستند، در نبرد سختی با یکدیگر روبرو شده اند.

طبق پیش بینی های DisplaySearch آمازون قرار است تبلت های خود را به این صورت عرضه کند:
یک تبلت هفت اینچی جدید مجهز به وای فای، تبلت دوم با صفحه نمایش بهتر (۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل)، دوربین و وای فای، و تبلت هفت اینچی سوم علاوه بر دوربین و وای فای، دارای قابلیت 4G خواهد بود.



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 13:0 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

اچ تی سی هم غرق می شود؟ ۵۸ درصد کاهش سود

 

اگر به خاطر داشته باشید شرکت اچ تی سی در پی مشکلات مالی پیاپی از ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که سیاست اش را در تولید مدل های متنوع تلفن هوشمند تغییر می دهد و روی تولید مدل هایی ویژه و برتر تمرکز خواهد کرد. کمی بعد هم شاهد معرفی تلفن های سری One از این شرکت بودیم. حالا گزارش مالی جدید این شرکت نشان می دهد که حتی این تغییر بزرگ در سیاست تولید تلفن هوشمند هم جلوی سقوط مالی این شرکت را نگرفته و اج تی سی همچنان در مقابل اپل و سامسونگ در حال پایین رفتن است.

این شرکت در فصل دوم مالی اش در سال جاری ۷.۴ میلیارد دلار تایوانی سود داشته (معادل ۲۴۸ میلیون دلار آمریکا) که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۷ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین گردش مالی اچ تی سی نیز کاهشی ۲۷ درصدی نشان می دهد.

با این حساب هم اکنون سه فصل متوالی است که سود و درآمد اچ تی سی در حال کاهش است و این شرکت همچنان راه حل موفقی برای رفع مشکل اش پیدا نکرده. همه اینها در حالی است که پیش بینی می شد بعد معرفی سری جدید One این شرکت، شاهد فروش بالای آنها و تغییر وضعیت باشیم.

با این حساب می بینیم که اچ تی سی نیز فعلا در بازار تلفن های هوشمند اوضاع خوبی ندارد و رقابت آنقدر شدید شده که این شرکت بزرگ هم مانند نوکیا و ریم با تهدید های جدی مواجه شده است. فکر می کنید اچ تی سی با چه تغییر دیگری می تواند دوباره روی رقابتی جدید حساب باز کند؟



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 12:58 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

طرحی برای ساختمان جدید دانشکده پزشکی کلمبیا

دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در حدود 2 قرن است که دانشکده ای پیشگام و برجسته در زمینه پزشکی به حساب می آید و حالا این دانشگاه از طرح ساختمان جدید خود رونمایی کرده است. ساختمانی که از نظر دانشگاه کلمبیا تجسمی از محیطی است برای دانشجویان پزشکی در قرن بیست و یکم که یا وجود دارد و یا باید وجود داشته باشد تا آنها در این فضا به آموزش، یادگیری و تمرین بپردازند.


Columbia Medical Building - Narenji1.jpg

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نگاهی به ساختمانی بیندازیم که در نگاه اول به دانشگاه های معمول چندان شبیه نیست.




ادامه مطلب ...


شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 12:57 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

از هر ۱۰ کاربر اندروید یکی از نسخه 4.0 استفاده می کند

یکی از انتقادهایی که به سیستم عامل اندروید وارد می شود این است که جدید ترین نسخه این سیستم عامل روی تلفن های محدودی نصب میشود و به همین خاطر، تلفن های مختلف اندرویدی از نسخه های متفاوت این سیستم عامل استفاده می کنند. حالا نتایج یک بررسی نشان میدهد که اندروید 4.0 هم اکنون روی ۱۰.۹ درصد تلفن های اندرویدی نصب شده و یک رشد ناگهانی را نشان می دهد.

این بررسی نشان می دهد که نصب اندروید 4.0 بعد از معرفی نسخه جیلی بیلی رشدی ناگهانی داشته و تنها طی یک هفته از ۷ درصد به ۱۰ درصد رسیده است. البته گفته می شود که این رشد به خاطر فروش بالای تلفن های اندرویدی جدید بوده. اما به نظر می رسد که معرفی نسخه 4.1 هم در ترغیب کاربران به ارتقا به اندروید 4.0 بدون تاثیر نبوده است.

البته برای رسیدن به این آمار بیش از ۸ ماه زمان صرف شده است. هم اکنون پر استفاده ترین نسخه اندروید Gingerbread است که ۶۴ درصد کاربران اندرویدی از آن استفاده می کنند. در حالی که این نسخه در پایان سال ۲۰۱۰ معرفی شد. حدود ۱۷ درصد کاربران هم از نسخه فرویو (۲.۲) استفاده می کنند. باید ببینیم تا سال دیگر چقدر از کاربران مشغول استفاده از نسخه 4.1 هستند.



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 12:56 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

استفان هاوکینگ و باخت ۱۰۰ دلار به دلیل کشف ذره هیگز

دانشمند مشهور انگلیسی استفان هاوکینگ در برنامه بی بی سی چهارشنبه گفت که جایزه نوبل باید به پیتر هیگز داده شود، کسی که نام خود را به ذره بوزون هیگز بخشید. هاوکینگ، استاد سابق دانشگاه کمبریج همچنین با شوخی گفت که این کشف باعث باخت ۱۰۰ دلاری وی در شرط بندی شده است.

وی می گوید: «جای کمی افسوس هم باقی است که چنین پیشرفت های بزرگی در فیزیک، از آزمایشاتی به دست می آید که کسی انتظار نتیجه بخشی آنها را نداشته است. به دلیل همین عدم انتظار، من بر سر اینکه ذره هیگز پیدا نخواهد شد، با گوردن کن از دانشگاه میشیگان ۱۰۰ دلار شرط بستم. و خب، به نظر می رسد که ۱۰۰ دلار از دست داده ام»

 پس از نیم قرن تحقیقات، فیزیکدان ها در سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) روز چهارشنبه اعلام کردند که یک ذره زیر-اتمی جدید یافته اند که با ذره فراری بوزون هیگز کاملا سازگار است. ذره ای که مسئول اهدای جرم به جهان هستی است.

هاوکینگ اعتقاد دارد که این یکی از مهمترین و اصلی ترین کشفیات بشری است. او می گوید: «اگر فراپاشی و دیگر فعل و انفالات این ذره همانی باشد که ما انتظار داریم، پس می تواند اثبات قویی بر چیزی باشد که در فیزیک ذرات مدل استاندارد نامیده می شود.»



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 12:53 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

بوزون هیگز (ذره خدا) چیست و چرا اینقدر اهمیت دارد؟


تا کنون درباره ذره کوب (برخورد دهنده) بزرگ CERN (LHC) بسیار صحبت کرده ایم و از بررسی ذرات سریع تر از نور تا امکان استفاده از آن به عنوان ماشین زمان گفته ایم. طی دو روز گذشته دوباره این ماشین غول آسا، سرو صدای زیادی بر پا کرده و در صدر اخبار علمی دنیا نشسته است. همه درباره بوزون هیگز یا همان ذره خدا صحبت می کنند و کشف آن توسط دانشمندان سرن، حسابی فیزیکدانان را به وجد آورده است. به قول تحلیلگر ارشد آزمایش CMS سرن، «ما هم اکنون در آغاز یک دوراهی (وجود یا عدم وجود بوزون هیگز) قرار داریم که بالاخره می توانیم مسیرمان را انتخاب کنیم. این کشف تنها آغاز یک راه و زمینه ساز کشفیات شگرفی در دانش بشری است.»

اما جدای از همه این شور و هیجان و داستان ها، واقعا Higges boson چیست و چرا اینقدر کشف آن برای دانشمندان مهم است؟ اجازه دهید کمی ساده تر به این موضوع بپردازیم و ببینیم اصلا دعوا سر چیست؟! پس در ادامه مطلب با تکنولوژی جدید همراه باشید، تا بیشتر درباره این ذره و تئوری های پیرامون آن بدانیم.



ادامه مطلب ...


شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 12:50 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

اعلام رسمی کشف بوزون هیگز (ذره خدا) توسط CERN

 

  امروز قرار بود سمینار ویژه ای در سرن برای ذره خدا برگزار شود. حال دانشمندان CERN اعلام کرده اند: آنها ذره جدیدی را یافته اند که با مدل استاندارد بوزون هیگز با اطمینان ۵ سیگما (احتمال بروز خطای یک به ۹ تریلیون) سازگار بوده و همخوانی دارد. اطلاعات جمع آوری شده از آزمایشات CMS و ATLAS در ذره کوب بزرگ سرن، نشان از وجود ذره ای در دامنه جرم 126Gev دارند. جوی اینکاندلا سخنگوی CMS شرح می دهد که «این به طور قطع یک ذره جدید است. ما می دانیم که این باید یک بوزون باشد و در واقع سنگین ترین بوزونی که تا کنون پیدا شده.»
نکته: یک سیگما برابر احتمال 68‪.‬3 درصد، دو سیگما 95‪.‬4 درصد و سه سیگما 99‪.‬7 درصد است.

با اینکه هنوز دنیا فاصله بسیار زیادی تا یک تصویر کامل از جهان هستی دارد، ذره کشف شده با تهیه شواهد بسیار قوی درباره چیزی که آن را تقارن electroweak می نامند، حفره اصلی و بسیار مهم مدل استاندارد فیزیک ذره را پر می کند. electroweak در واقع تقارن یا برهمکنش میان نیروی هسته ای ضعیف و نیروی الکترومغناطیسی است. برای کارکرد صحیح تئوری، در واقع ذرات حامل نیرو نباید هیچ جرمی داشته باشند، اما در حقیقت این موضوع بارها با نتایج آزمایشات تجربی به سٌخره گرفته شده است. مکانیسم هیگز توضیح می دهد که چگونه ذرات این جرم را به دست می آورند. و کشف بوزون هیگز در واقع تاییدی بر کارکرد صحیح این مکانیسم است.

علی رغم تمام شور و هیجانی که این کشف در دنیای فیزیک ایجاد کرده، دانشمندان سرن ترجیح می دهند هنوز از آن با عنوان نتایج مقدماتی یاد کنند. و اضافه می کنند که این اطلاعات و یافته ها بر پایه داده های جمع آوری شده در دو سال گذشته، بنا شده اند و هنوز برخی داده های جدید دو آزمایش CMS و اطلس به طور کامل آنالیز نشده اند.

بالاخره یک برنامه جستجوی شکار ۴۵ ساله به نتیجه رسید. خب، باز هم به سوال دیروز برمی گردیم که این موضوع برای ما چه معنی می تواند داشته باشد؟ جهان همانند گذشته و همیشه به کارکرد خود ادامه خواهد داد، ستارگان و کهکشان ها هم متولد شده و خواهند مرد. اما تفاوت اینجا است که حالا ما اطمینان بیشتری داریم که می توانیم تار و پود این پارچه را بهتر بشناسیم.


higgs_1-popup.jpg

شاید نکته جالب برنامه را هم بتوان حضور دانشمند فیزیکدان انگلیسی آقای «Peter Higgs» در این کنفرانس در ژنو سوئیس دانست. پیتر هیگز در دهه ۱۹۶۰ همزمان با ۵ تئوری پرداز دیگر، وجود این ذره را پیش بینی کرده بود.
.



سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, :: 1:49 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

تایید رسمی مشارکت سونی و پاناسونیک در تلویزیون های OLED



اگر به خاطر داشته باشید، دو روز پیش از شایعاتی در خصوص همکاری مشترک پاناسونیک و سونی برای تولید تلویزیون های OLED صحبت کردیم. امروز این دو غول الکترونیک ژاپنی به صورت رسمی اعلام کردند که تصمیم دارند با تشکیل تیم مشترکی به کار بر روی تکنولوژی تلویزیون های اچ دی OLED بپردازند و عرضه تجاری محصولات شان را از ۲۰۱۳ آغاز خواهند کرد.

با این همکاری دو شرکت می توانند تکنیک های ویژه ای را که هر کدام تا کنون توسعه داده اند، با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از آن در تولید پنل های بزرگ OLED با صرفه بیشتری بهره گیرند. البته تا زمان به نتیجه رسیدن این همکاری، دو شرکت تصمیم دارند همچنان به توسعه و تجاری سازی محصولات رقابتی خود در زمینه نسل بعدی تلویزیون های اچ دی OLED ادامه دهند.

آیا این مشارکت توان رقابت با دو همتای کره ای آنها، یعنی ال جی و سامسونگ را خواهد داشت؟ دو شرکتی که به صورت جداگانه و رقابتی در حال آماده سازی تلویزیون های OLED با کیفیت بسیار بالا و فوق نازک هستند. و قرار است محصولات شان تا پایان امسال راهی بازار شوند. پیش بینی می شود که اگر زوج سونی-پاناسونیک بتوانند قیمت این محصول را کاهش داده و به بازه زیر۱۰هزار دلار برسانند، همزمان با استقبال بالای بازار، این محصول جدید را زودتر عمومی و همه گیر خواهند نمود.



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: 15:3 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

ویندوز فون 8: بهبود چشمگیر صفحه آغازین (Start Screen)

شب گذشته کنفرانس معرفی ویندوز فون مایکروسافت چنان پربار و حاوی جزئیات فراوانی در کنار تغییرات بنیادین بود که برخی جنبه های کاربرپسند و زیبای آن کمتر مورد توجه قرار گرفت. پس از اتمام کنفرانس، در این مطلب با برخی از مهمترین تغییرات و نوآوری های این سیستم عامل جدید دنیای موبایل آشنا شدید. اما چیزی که اکنون می خواهیم به آن بپردازیم، صفحه شروع یا همان Start Screen این سیستم عامل است.

یکی از زیبایی ها و جذابیت های ویندوز فون 7 و 7‪.‬5 ( که البته برخی آن را پس از مدتی استفاده، تکراری می دانستند) صفحه شروع (اصلی) آن بود. کاشی های مربع شکلی که در کنار یکدیگر تمامی اطلاعات لازم (از ایمیل تا عکس های دوربین و پیامک های دریافتی، یا آب و هوا) را به صورت لحظه ای و بدون نیاز به باز کردن هیچ اپلیکیشنی در اختیارتان می گذاشتند. اما یکی از ایرادهای آن، عدم امکان تنظیم حجم اطلاعات دریافتی و چینش آنها بر اساس اهمیت شان بود. که این مشکل در ویندوز فون هشت، بدون از دست دادن سادگی و درخشش رابط مترو، حل شده است.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با قابلیت های جذاب استارت اسکرین ویندوز فون هشت آشنا شویم.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: 15:2 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

آیفون جدید با پورت اتصالی 19pin Mini ارایه می شود

کم کم شایعات مربوط به آیفون جدید اپل در حال زیاد شدن است اما در میان آنها و تصاویر جعلی مختلفی که از این تلفن منتشر شده، سایت تک کرانچ ادعا می کند که آیفون جدید دارای یک کابل اتصال جدید خواهد بود و در این مورد کاملا اطمینان دارد.

آیفون، آی پاد تاچ و آی پد تا به حال برای اتصال به کامپیوتر از یک کانتکتور به نام 30pin استفاده می کردند که تصویر آن را در پایین ملاحظه می کنید. اما به نظر می رسد اپل سرانجام تصمیم گرفته سراغ یک روش اتصال جدید برود که فضای کمتری اشغال می کند.

 

idevice-30-pin-connector2_narenji.jpg

اتصال جدید 19pin mini است و از نظر اندازه تقریبا در سایز پورت تاندربولت است. اپل بعد از معرفی مکبوک رتینای جدید نشان دادن که به دنبال باریک تر کردن گجت هایش است و در آنها نیز پس از سال ها، پورت تامین برق MagSafe را کوچک تر و باریک تر کرده بود تا لپ تاپ هایش را باریک تر کند.

حالا با این خبر به نظر میرسد که آیفون بعدی نیز وارد رقابت لاغری شده و تک کرانچ می گوید از سه شرکت سازنده مستقل تایید این خبر را گرفته است و پورت اتصال جدید 19pin خواهد بود.

این موضوع در عین حال سبب می شود که شرکت های سازنده محصولات جانبی مجبور به طراحی مجدد قطعات شان بشوند تا بتوانند از رابط اتصالی جدید استفاده کنند.

با وجود اینکه هنوز حدود سه ماه تا معرفی آیفون جدید باقی مانده اما به نظر میرسد که رقابت ها از همین حالا نیز شدید است. مدیرعامل شرکت فاکسکان که تولید آیفون را انجام می دهد هم ساعاتی پیش در سخنانی گفته که کاربران بهتر است تا معرفی آیفون جدید صبر کنند. چرا که مدل جدید باعث خجالت تلفن گلکسی سوم سامسونگ خواهد شد.



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

ویندوز فون 8 رسما معرفی شد: دنیای جدید برای تلفن های هوشمند

 

مایکروسافت دقایقی پیش سرانجام از نسخه جدید سیستم عامل برای تلفن های همراه پرده برداری کرد. با ویندوز فون ۸ آشنا شوید. نام این سیستم عامل تا حد زیادی شبیه ویندوز ۸ است. اینطور نیست؟



ادامه مطلب ...


سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 19:29 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

مایکروسافت سِرفِیس ویژه ویندوز 8 پرو: تبلتی در قد و قامت یک اولترابوک

 

همانطور که در وبلاگ نویسی زنده مراسم مایکروسافت خواندید، مایکروسافت بالاخره بعد از ماه ها تلاش و درس گرفتن از سعی و خطاهای گذشته ، بالاخره از تبلت خود با نام تجاری Surface رونمایی کرد. البته این تبلت یک تفاوت بزرگ با دیگر نمونه های موجود در بازار دارد. آن هم اینکه مایکروسافت آن را در دو مدل مختلف و ویژه دو نوع اصلی ویندوز 8 تولید خواهد کرد: یکی نسخه ویژه ویندوز هشت پرو که کمی سنگین تر است و از پردازنده های نسل سوم اینتل (ایوی بریج) بهره می برد و دیگری، مانند بسیاری از تبلت های بازار بر اساس پردازنده ARM بوده و مجهز به سیستم عامل Windows RT است. در این مطلب سراغ نسخه پرو می رویم.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

تولد سِرفِیس: بقا یا زوال دیگر تبلت های ویندوز 8

مایکروسافت امروز صبح در کنفرانس ویژه خود از سِرفِیس به عنوان تصور دوباره و باز-خلق تبلت نام برد و همچنین از ویندوز هشت هم در سلسله ویندوزها با همین عنوان یاد کرد. این موضوع سوال جالبی را هم پیش می کشد: خب، داستان درباره دیگر تبلت های ویندوز هشتی چگونه خواهد بود؟

اکنون می دانیم که قرار است که ویندوز هشت در پاییز امسال عرضه شود و همانطور که در کامپیوتکس ۲۰۱۲ دیدیم، انتظار می رود که بلافاصله بر روی مجموعه بسیار متفاوتی از تبلت ها عرضه شود. محصولاتی از شرکت های مختلف همچون دل، نوکیا، لنوو، ایسر، ایسوس و غیره که قبلا رونمایی شده یا قرار است به زودی معرفی گردند. تاکنون درباره این تبلت ها می دانیم که حداقل به دو دسته ویندوز آر تی با پردازنده ARM یا ویندوز هشت عادی با پردازنده x86 اینتل تقسیم خواهند شد.

با این اوصاف، انتظار می رود که مایکروسافت در تبلت جدید خود بیشتر رویکرد رسانه محور را در پیش گیرد تا بتواند با قدرت نرم افزاری خود به رقابت با محصولات شرکای تجاریش در بازار تبلت ویندوز هشت بپردازد.

و اکنون Surface آن چیزی است که این شرکت به سرانجام رسانده است.

البته مطمئنا شرکای تجاری سخت افزاری مایکروسافت چندان از خبرهای منتشر شده خوشحال نشده اند. اما حالا دیگر شرکت های سازنده، نه تنها باید با یکدیگر به رقابت بپردازند، بلکه هماورد سخت تری هم در ستیز با مایکروسافت پیش رو دارند.

علاوه بر این، مایکروسافت در حال پیاده سازی یک تبلت ویندوز هشتی استاندارد نیست. بلکه در حال خلق و اعطای تجربه و کارکرد ویژه و برتری از ویندوز هشت است. یعنی بهترین و قوی ترین سخت افزارهای ممکن در کنار دقیق ترین طراحی جزئیات کاربری. و در کنار همه اینها رونمایی از ابزارهای جانبی بسیار خلاقانه و نوآورانه ای مانند کاورهای Touch and Type و قلم دیجیتال Pro Pen.

فکر می کنید که تمامی این موارد ذکر شده برای شرکای تجاری مایکروسافت که قصد تولید تبلت ویندوز 8 را دارند، چه معنی می تواند داشته باشد؟

در ادامه مطلب با تکنولوژی جدید همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 19:25 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

آیا تبلت مایکروسافت دنیای گجت های قابل حمل را متحول می کند؟

سحرخیزان امروز ، مایکروسافت را خوشحال و خندان، (با جملاتی مشابه آنچه از دهان جابز می شنیدیم) در تمجید از محصول جدید نظاره کردند. گرچه نام سِرفِیس را قبلا در محصولات مایکروسافت دیده بودیم اما این یکی، محصول واقعا متفاوتی است. در نگاه اول، سِرفِیس تبلت ویندوز ۸ مایکروسافت است. اما در نگاه دوم، سوم و چهارم حرفای زیاد دیگری نیز برای گفتن دارد. شاید من دارم زیاده روی می کنم، ولی به نظر می رسد سِرفِیس نسل جدیدی از گجت های قابل حمل باشد که گرچه نمی تواند آیپد را به نابودی بکشاند، اما احتمالا مایکروسافت را به دوران اوج گذشته برمی گرداند.

 

وجه مشخصه این تبلت، سخت افزار مایکروسافت است. شما با یک تبلت اچ پی یا دل که ویندوز ۸ روی آن سوار شده طرف نیستید. شما با مامور مخصوص مایکروسافت، جناب سِرفِیس طرف هستید. (لطفا) احترام بگذارید!
یک تیم از مایکروسافت این تبلت را شخصا و سازگار با ویندوز ۸ طراحی کرده است، بی تعارف طراحی آن عالی است و برتر از آیپد، استحکام، پورت های بیشتر و منافغ خنک کننده دارد (تعارف هم نداریم).

 

سخت افزار دیگر اهمیتی ندارد. اعداد دیگر مهم نیستند. مایکروسافت می گوید اعداد سخت افزاری سِرفِیس چیزی در حد کامپیوترها است و باید آن را یک PC دانست، اما بدون مشکلات حمل و جابجایی کامپیوترهای دسکتاپ (و بارها در کنفرانس تبلتش را پی سی صدا کرد). مایکروسافت با این تبلت قدرتمند قصد دارد توانایی های ویندوز ۸ را به رخ همگان بکشد، گویا او دیگر به محصولات شرکای سخت افزاریش اعتماد ندارد و خودش آستین بالا زده.

اما واقعا داستان چیست و چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ در ادامه مطلب با تکنولوژیجدید همراه باشید تا بیشتر به این محصول جنجالی و احتمال های ممکن پیرامون بازار آن بپردازیم.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 19:19 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

رونمایی از تبلت جدید مایکروسافت

بزرگترین شرکت تولید کننده نرم افزار عصر دیروز دوشنبه 28 خرداد ماه از تبلت جدید خود با نام "مایکروسافت سرفیس" رونمایی کرد که گفته می شود سرانجام این تبلت می تواند رقیب جدی برای آی پد تلقی شود.

مهر: تبلت "مایکروسافت سرفیس" (Microsoft Surface) از شرکت مایکروسافت با هدف کار کردن با ویندوز 8، سیستم عامل جدید این شرکت طراحی شده است.



این شرکت هنوز پیشگام سیستمهای عامل کامپیوتری در بازار است و روی بازگشت مصرف کنندگان به سیستم عامل آشنای خود که همان ویندوز است حساب باز کرده است.





ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

برترین لپ تاپها برای کاربران از نگاه کارشناسان

برترین لپ تاپها برای کاربران از نگاه کارشناسان

کارشناسان بر اساس آخرین بررسی خود لیست برترین لپ تاپ هایی که امکان پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران را دارند، منتشر کردند.

این روزها انواع رایانه های قابل حمل با امکانات مختلف روانه بازار میشوند که هر کدام از آنها قابلیتهای فراوانی را در خود جا داده اند و میتوانند نیاز بخشی از کاربران تخصصی و غیرتخصصی را برطرف کنند. در این میان بعضی شرکتهای الکترونیکی بزرگ اقدام به تولید لپ تاپ هایی کردهاند که برای همه کاربران با نیازهای مختلف مناسب هستند و در کل، نیاز همه کاربران را برطرف میکنند.
 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

میزان نفوذ تبلت‌ها در کشورهای مختلف

 

بازار محصولات دیجیتال شخصی با ورود موبایل‌های هوشمند و به دنبال آنها تبلت‌ها در سال‌های اخیر شاهد تحولات بزرگی بوده است.به عقیده بسیاری از کارشناسان تکنولوژی، ورود این محصولات به بازار سلیقه دیجیتالی کاربران را تغییر داده است تا جایی که حالا دیگر کاربران در کشورهای نه چندان بزرگ و توسعه یافته هم به دنبال استفاده از جدیدترین تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند هستند. در همین راستا موسسه تحقیقات دنیای دیجیتال ComScore به تازگی گزارشی را بر اساس آخرین تحقیقات آمار بدست آمده در این مورد منتشر کرده است. کارشناسان و تحلیل‌گران ComScore در این گزارش به بررسی سهم موبایل‌های هوشمند و موبایل‌های معمولی بر اساس سیستم‌عامل به کار رفته در آنها، سهم ترافیک تبلت‌های مختلف بر اساس سیستم عامل‌ها و البته روند رشد مطالعه روزنامه‌های الکترونیک از طریق کامپیوترهای شخصی و محصولات دیجیتال قابل حمل پیشرفته پرداخته‌اند.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:17 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

ماشین جالب اپل

برخی افراد در دنیا وجود دارند که نمی دانند پول خودشان را چگونه خرج کنند. شاید هم فقیران و کارگران این دنیای خاکی را نمی بینند و دوست دارند شدیدا متفاوت باشند در ضمن عشق اپلم هستند!



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:14 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

تبلت مايکروسافت به جنگ Ipad مي رود

مايکروسافت، خبرگزاري‌هاي مختلف را براي شرکت در يک کنفرانس مهم در روز دوشنبه آينده دعوت کرده است. حال شايعات و گزارش‌هاي مختلف از معرفي تبلت ساخت خود مايکروسافت و براي رقابت با iPad حکايت دارند. تبلتي که وب‌سايت‌هاي مختلف عنوان iPad Killer را براي آن انتخاب کرده‌اند و قرار است با سيستم‌عامل ويندوز 8 نسخه RT و پردازنده مبتني بر معماري ARM توليد شود.


The Wrap گزارش کرده که براساس اطلاعاتي که از داخل مايکروسافت بدست آورده، اين غول بزرگ نرم‌افزاري قصد دارد مانند اپل، تبلت اختصاصي خود را معرفي کرده و وارد رقابت جدي با آيپد شود.

برخي از شايعات نيز از يک تبلت 7 اينچي با برند مايکروسافت و ساخته شده توسط نوکيا حکايت دارند. اما تمام شايعات از يک تبلت مجهز به Windows RT خبر مي‌دهند که نشان دهنده، تبلت ارزان قيمت مجهز به پردازنده ARM است.

با گجت نيوز همراه باشيد تا بدانيد موضوع مهمي که مايکروسافت قصد دارد در روز دوشنبه 29 خردادماه معرفي کند چه خواهد بود.
به نظر شما اگر مايکروسافت تبلت اختصاصي ساخت خود را وارد بازار کند آيا مي‌تواند رقيب جدي براي آيپد باشد يا مانند تبلت‌هاي اندرويدي محکوم به شکست خواهد بود؟



یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:14 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

بزرگ ترین دستگاه سی ان سی جهان بلند تر از یک زمین فوتبال

می دانید دستگاه CNC چیست؟ این ماشینی است که می توان با آن به سرعت قطعاتی با اندازه‌های دقیق از فلز یا چوب و... درست کرد. شکل این قطعات از پیش توسط یک برنامه مشخص می‌شود و این دستگاه بر اساس نقشه کامیپوتری قطعه مورد نظر را تولید می کند.

حالا آلمانی ها یک دستگاه سی ان سی تولید کرده اند که خودش به اندازه یک کارخانه کامل و از یک زمین فوتبال نیز بزرگ تر است. این دستگاه ۵ محوره غول آسا مانند هر دستگاه دیگر سی ان سی کار می کند. بازوی مکانیکی آن نقشه را از کامپیوتر دریافت می کند و شی مورد نظر را در فضای سه بعدی تولید می کند.

این دستگاه تا ۱۵۰ متر قدرت حرکت دارد و در محورهای مختلف به راحتی کار می کند. بازوی اصلی با فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده تا کاملا سبک و سریع باشد و مصرف برق آن نیز بین ۵ تا ۷ کیلووات در ساعت است.


cnc-medium.jpg

این ماشین قابلیت های مختلفی مانند فرز، سنگ زنی، پرداخت دیجیتال، واترجت، برش لیزر، برش اولتراسونیک و… را نیز در اختیار دارد. آن هم با دقتی کمتر از یک میلیمتر.

این دستگاه سبب می شود که سرعت تولید حداقل ۴ برابر افزایش پیدا کند، آن هم با دقتی بسیار بیشتر. و البته می تواند کارهایی بکند که تا به حال به ذهن ما هم نمی رسیده است. برای مثال می تواند به راحتی بدنه ی یک تکه قایقی بزرگ را تولید بکند. یا در صنعت خودرو سازی برای ساخت مدل های اتومبیل در اندازه واقعی به کار برود.



یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

به دنبال شکايت اپل فروش سامسونگ گلکسي در آمريکا ممنوع مي شود

شرکت اپل به دنبال يافتن راهي است تا بتواند عرضه جديدترين گوشي هوشمند سامسونگ را در آمريکا ممنوع کند.
 اپل با ادعاي تجاوز سامسونگ به دو امتياز اين شرکت در ساخت جديدترين گوشي هوشمندش قصد دارد عرضه گوشي Galaxy SIII را در آمريکا ممنوع کند.
در پاسخ به اين اقدام اپل، سامسونگ به شدت مقاومت کرده و درخواست رد ممنوعيت فروش اين گوشي هوشمند را از دادگاه خواستار شده است.


ممنوعيت فروش اين گوشي آمريکا از دوهفته ديگر اجرايي مي‌شود.
سامسونگ معتقد است اين اقدام اپل مانع دسترسي کاربران به جديدترين فناوري‌‌هاي موبايلي مي‌شود.
اپل ادعا مي‌کند سامسونگ در ساخت گوشي Galaxy S3 به امتياز رابط کاربري جستجو که به کاربران امکان اسکن منبع و نوع آن را مي‌‌دهد و ديگري الگو تشخيص اطلاعات و عمل مناسب را فراهم مي‌کند تجاوز کرده است.



یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

  با تلفن همراه ويروسي خود چه کنيم؟

استفاده گسترده مردم از تلفن‌هاي همراه مخاطرات متعددي براي آن‌ها ايجاد كرده كه يكي از عادي‌ترين اين موارد ويروسي شدن گوشي‌هاي تلفن همراه است. اما براي ابتلاي كمتر به اين مشكل و مشكلات ديگر تلفن‌هاي همراه چه مي‌توان كرد؟
شش نكته مهم وجود دارد كه توجه به آنها مي‌تواند از بخش مهمي از مشكلات همراه شما پيشگيري كند که در ادامه به آنها می پردازیم پس با ما همراه باشید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

کامپيوتر 4 اينچي اينتل با پردازنده قدرتمند Core i3

در نمايشگاه Computex که هفته گذشته به کار خود پايان داد تبلت و اولترابوک‌هاي فوق‌العاده جذابي با پردازنده Ivy Bridge اينتل معرفي شدند اما در غرفه اينتل، دستگاهي در معرض ديد عموم گذاشته شد که در واقع يک جعبه 4 در 4 اينچي مجهز به پردازنده Core i3 نسل جديد بود که شبيه يک PC قدرتمند کار مي‌کرد. اينتل اعلام کرده که اين کامپيوتر فوق‌العاده کوچک که در جيب جا مي‌شود، در ابتدا به منظور استفاده در کيوسک‌ها ساخته شده، اما کمي بعد اينتل متوجه شده که بازار مصرف‌کننده عادي نيز به اين دستگاه علاقه نشان مي‌دهد. بدون شک اين PC با قيمت 400 دلار و ابعاد کوچکش مي‌تواند پر کاربرد باشد.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

عمده دلايل سقوط نوکيا در بازار موبايل

سامسونگ در فروش موبايل از نوکيا پيشي گرفت و به پادشاهي 14 ساله نوکيا بر دنياي موبايل پايان داد. بر اساس آمارها در سه ماهه اول 2012 نوکيا 83 ميليون موبايل فروخته است، در حالي که سامسونگ 92 ميليون. در دنياي پر تلاطم موبايل 14 سال در مقام اول قرار داشتن، کاري بس مشکل و شگفت انگيز است، اما کاهش تدريجي نوکيا در سال هاي اخير دلايلي بسيار خاص دارد. پس در ادامه با ما باشيد تا اشتباهات نوکيا - يا از طرف ديگر کارهايي که سامسونگ به خوبي از پس شان بر آمد - را بررسي کنيم.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:5 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

آسمان شب در 4 ميليارد سال بعد

آسمان شب هميشه براي علاقه‌مندان به علم نجوم و عکاسان جذاب بوده است. کمپ‌هاي کويري که با اهداف مختلف در همه جاي دنيا بر پا مي‌شوند کم نيستند. دانشمندان ناسا به تازگي اعلام کرده‌اند که از برخورد کهکشان اندرومدا با کهکشان راه شيري در آينده دور مطمئن شده‌اند.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:0 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

اخبار سري کنسول ايکس باکس 720 به بيرون درز کرد

درست است که مايکروسافت امسال برنامه‌اي براي معرفي نسل بعدي کنسول بازي ايکس‌باکس ندارد اما اسناد 56 صفحه‌اي که شب گذشته به بيرون درز کرده نشان از نسل بعدي کنسول مايکروسافت در سال 2013 دارند. اين اسناد نشان مي‌دهند که Xbox 720 از SmartGlass که در E3 معرفي شد پشتيباني مي‌کند و همچنين منوي داشبورد آن مترو ويندوز 8 است. از موارد مهم ديگري که در اين اسناد به چشم مي‌خورد مي‌توان به Xbox TV اشاره کرد.


اطلاعات مربوط به امکاناتي که مايکروسافت قصد دارد نسل بعدي کنسول بازي‌اش را از رقبا متمايز کند به بيرون درز کرده است. از جمله اين موارد مي‌توان به پشتيباني از بلو-‌ري، پخش سه‌بعدي با عينک و سنسورهاي اضافي اشاره کرد. در کنار تمام اين موارد، ايکس‌باکس 720 حدود 6 برابر سريعتر از ايکس‌باکس 360 بوده و خروجي تصوير آن نيز 1080p سه بعدي خواهد بود.
طراحي کنسول ايکس‌باکس 720 به نحوي خواهد بود که امکان افزايش تعداد هسته‌هاي CPU و فرکانس آن وجود داشته باشد. به نظر مي‌رسد مايکروسافت در XBOX 760 از يک پردازنده 6 يا 8 هسته‌اي ARM يا x86 با فرکانس 2GHz و 4GB حافظه RAM DDR4 استفاده خواهد کرد اما در کنار اين سخت‌افزار يک پردازنده سه هسته‌اي PPC با فرکانس 3.2GHz نيز وجود خواهد داشت تا امکان اجراي بازي‌هاي فعلي ايکس‌باکس 360 نيز ميسر شود.
مايکروسافت در اسناد منتشر شده از ايکس‌باکس 720  به عنوان «تنها باکس مورد نياز» براي سرگرمي در اتاق نشيمن ياد کرده است که امکان ضبط برنامه‌هاي تلويزيوني و يکپارچگي با ويندوز 8 را دارد. اين موضوع کار را براي توليدکنندگان نرم‌افزارهاي ويندوز فون، ويندوز 8 و ايکس‌باکس بسيار ساده‌تر خواهد کرد.
مايکروسافت قيمت ايکس‌باکس 720  به همراه کينکت 2 را 299  دلار تعيين کرده و طول عمر آن را نيز 10  سال در نظر گرفته است. مايکروسافت همچنين انتظار دارد، 100  ميليون دستگاه ايکس‌باکس 720 به فروش برساند.
کينکت 2
به نظر مي‌رسد نسل دوم سنسور حرکتي کينکت نيز به ميزان قابل ملاحظه‌اي از نظر سخت‌افزاري و کارايي ارتقاء خواهد يافت. مايکروسافت در اسناد منتشر شده به دقت بسيار بالاتر کنيکت 2 نسبت به نسخه اول اشاره کرده و همچنين در مورد تشخيص بهتر صدا، دوربين با کيفيت‌تر RGB، پردازنده اختصاصي داخلي و دريافت دستورات حرکتي 4 نفر به صورت همزمان اطلاعاتي را درج کرده است.
يکي از مهمترين مزيت‌هاي کينکت 2 که در اسناد منتشر شده به آن اشاره شده پشتيباني از 4 نفر بصورت همزمان است که مايکروسافت از آن به عنوان يک وسيله فراتر از کنترلر بازي ياد کرده است.
عينک کينکت Kinect Glasses
در اسناد منتشر شده،‌ ابزار تازه‌اي به نام Fortaleza يا Kinect Glasses به چشم مي‌خورد که در واقع پروژه تحقيقاتي تازه مايکروسافت است که شباهت زيادي به پروژه عينک گوگل دارد. مايکروسافت از اين وسيله به عنوان وسيله بدون نياز به دست ياد کرده است. عينک کينکت که قرار است با ايکس‌باکس 720 نيز سازگار شود، در سال 2014  وارد بازار خواهد شد. مايکروسافت اطلاعات زيادي در مورد اين محصول مستند نکرده است.



پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 19:3 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

کتاب جادویی پلی استیشن سونی

ا
 

اگر به دنبال این هستید که گام بعدی سونی برای پلی استیشن را دریابید، باید گفت که ظاهرا ساخت یک کتاب. این کتاب که واندربوک (کتاب جادویی) نام دارد، به صورت واقعیت افزوده یک کتاب عادی را که در دست دارید، به یک کتاب جادویی و متحرک (که در مانیتور آن را می بینید) تبدیل می کند.


در تست های انجام شده، هیچ لگ و کندی ای در این واقعیت افزوده دیده نشده و برای شروع هم از کتب جی کی رولینگ (نویسنده هری پاتر) استفاده شده است. در این کتاب ضمن دیدن تصاویر متحرک، می توانید با ورق زدن کتاب فیزیکی، کتاب جادویی را در مانیتور ورق زده، جادوهای آن را فعال کنید، یک اژدهای چسپیده به کاغذ را به پرواز در آورید یا هر کار دیگری که فکرش را بکنید.


در ادامه عکس های بیشتری از این گجت جادویی آمده است.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 19:1 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

 گياگابايت از تلفن هاي دوسيم کارته اندرويدي خود پرده برداري کرد

 

Computex که هم ساله در تايپه، پايتخت تايوان برگزار مي‌شود يکي از بزرگترين و مهمترين نمايشگاه‌هاي کامپيوتر در دنيا به شمار مي‌رود. اما به نظر مي‌رسد علاوه بر لپ‌تاپ و تبلت، تلفن هوشمند نيز در Computex 2012 جايگاه ويژه‌اي يافته است.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 18:55 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

Samsung Cloud Gaming :E3 2012

بازي آنلاين با تلوزيون هاي هوشمند سامسونگ بدون نياز به کنسول!

 

 

اگر پيگير اخبار دنياي تکنولوژي باشيد، حتما مي دانيد که تب استفاده از فضاي ذخيره سازي و رايانش ابري يا کلود مدتي است بسيار همه گير و داغ شده است. سامسونگ روز گذشته در E3 با افزودن بخشي ديگر به فضاي کلود، به دنياي بازي ها هم وارد شد.


اين شرکت با همکاري Gaikai قرار است که پلتفرم بازي هاي ويديويي بر پايه کلود را براي پخش و استفاده روي تلويزيون هاي هوشمند Samsung LED 7000 و بالاتر که توليد 2012در آمريکا عرضه کند.

سرويس بازي بر پايه کلود به کاربران اجازه مي دهد که بدون نياز به کنسول بازي، همانطور که از محتواي شبکه هاي کابلي روي اسمارت تي وي خود بهره مي برند، مشغول بازي با برخي از بزرگترين عناوين دنياي گيم و کيفيتي همانند کنسول هاي مدرن بازي شوند. شايد بتوان امکان «امتحان بازي قبل از پرداخت براي خريد آن» را يکي از جذاب ترين و بهترين بخش هاي اين پلتفرم دانست. اين بخش به کاربر اجازه مي دهد که تمام عناوين بازي موجود در کلود سامسونگ را به صورت آزمايشي بازي کند و درصورتي که بازي را دوست داشت، براي خريد نسخه کامل تحت کلود آن اقدام کند.

سامسونگ اعلام کرده که به زودي مرحله ثبت نام براي تست نسخه بتاي سرويس بازي ابري خود را از ميان دارندگان اسمارت تي وي سامسونگ در آمريکا آغاز مي کند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 18:52 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

GAEMS G155، کیف سفری برای گیمرهای ایکس باکس 360

برای یک بازی خور حرفه ای چه ابزار همراهی می تواند بهترین همسفر باشد؟ یک نینتندو 3DS؟ یا یک پلی استیشن Vita؟ اما نظرتان درباره اینکه همان کنسول بازی خانگی تان را همه جا به همراه داشته باشید، چیست؟ از این پس به لطف شرکت GAEMS، بازیکن های ایکس باکس 360 می توانند کنسول بازی خود را همه جا به همراه داشته و حسابی سرگرم شوند.



ادامه مطلب ...


مایکروسافت تا کنون ۶۰۰ میلیون لایسنس ویندوز سون فروخته است

طی چند روز گذشته اخبار ویندوز هشتی چنان در نمایشگاه کامپیوتکس همه گیر شده بود و اغلب افراد را شیفته خود کرده بود که دیگر اعضای این خانواده فراموش شده بودند. اما Steve Guggenheimer از مایکروسافت در نمایشگاه کامپیوتکس اعلام کرد که این شرکت تا ژانویه امسال ۵۲۵ میلیون لایسنیس (مجوز) ویندوز 7 فروخته بود و هم اکنون توانسه این عدد را به ۶۰۰ میلیون برساند.
وی همچنین درباره ویندوز 8 می گوید که این بزرگترین محصول تاریخ مایکروسافت است، که قرار است ارائه شود. و همه بی صبرانه منتظر آن هستیم



رونمایی از طرح اولیه مانیتور 31‪.‬5 اینچی ViewSonic با کیفیت 4K

قبلا خبرهایی از نمایشگر هوشمند ویو سونیک شنیده بودیم که برخی آن را تبلتی ۲۲ اینچی می دانند. و اکنون در کامپیوتکس 2012 این شرکت از prototype (طرح اولیه) مانیتور 4K خود با تراکم ۱۵۰ پیکسل بر اینچ پرده برداری کرده است. ViewSonic VP3280-LED نمایشگری 31.5 اینچی است که از 8.8 میلیون پیکسل تشکیل شده است‫.‬



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 14:25 ::  نويسنده : محمد صادق خدنگی

پشتیبانی چیپ های اینتل از سیستم عامل ویندوز فون

ا
 

شرکت اینتل امکان اجرای سیستم عامل ویندوز فون را روی چیپ هایش فراهم آورد. به نظر می رسد، این شرکت به جای محدود کردن خود به پلتفرم اندروید گوگل، قصد دارد با سیاست صبر پیشه کردن و دیدن نتیجه (wait-and-see approach) بفهمد که بالاخره چه پلتفرمی از همه بهتر است و مشتریان را راضی نگه می دارد.


اینتل امیدوار است تا حضورش را در دنیای موبایل ها بهبود ببخشد. دنیایی که اکنون در تصاحب پردازنده های بر پایه ARM کوالکام و سامسونگ الکترونیکس است. گرچه اینتل حاکم بلامنازع دنیای کامپیوترها است اما در بازار تلفن های همراه بسیار با تاخیر و بد عمل کرده است. اما اکنون با پشتیبانی از سیستم عامل های اندروید و ویندوز فون در چیپ های ویژه ابزارهای موبایل، قصد دارد به سرعت این عقب ماندگی را جبران کند.


اما علت بی میلی اینتل برای پشتیبانی از ویندوز فون چیست؟ می دانیم اینتل دوستی نزدیکی با مایکروسافت در دنیای کامپیوترها و تبلت ها دارد. سوال اینجاست که چرا این قدر دیر چنین پیشیبانی ای فراهم شده است.
جواب ساده است. ویندوز فون هنوز خیلی خوب فروش نکرده و اگر چه لومیای نوکیا خبر از تغییراتی مثبت در فروش ویندوز فون در آینده می دهد، اما اینتل متقاعد نشده است که این سیستم عامل هنوز ارزش پشتیبانی داشته باشد.


جالب اینجاست که با توجه به اینکه شرکت ها چندان علاقه ای به استفاده از چیپ های x86 اینتل به جای ARM ندارند (به علت مصرف انرژی بیشتر و غیر بهینه آن)، اینتل در حال کار روی چیپ های جدیدی است که بتوانند با هزینه کمتر تولید شده و با شبکه های 4G LTE نیز سازگار باشند. این قضیه نیز پشتیبانی چیپ های x86 از ویندوز فون را کم اهمیت تر می کند.


شما چطور؟ آیا شما هم مانند اینتل هیچ امیدی به ویندوز فون ندارید؟



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • سایت نارنجی
  • علم روز
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی و علم جدید و آدرس new-technology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.